sábado, 19 de mayo de 2018

Visita a la catedral del senderisme 19/05/2018

Desplaçar-nos fins a Fleix per a recórrer la ruta dels 6000 Ecalons és quasi una cita obligada per a la nostra Penya.

Aquesta vegada no ens ha pogut acompanyar Ramón, que tenia obligacions i ens hem anat Toni, Pastu, Rafa i Basseta.

La Vall de Laguar, en la comarca de la Marina Alta, és una vall travessada pel riu Girona, que excava una profunda gola coneguda com el Barranc de l'Infern. En la vall trobem els pobles de Fleix, Benimaurell i Campell, dedicats al cultiu de la cirera.

Després de la parada obligatòria a Benissa per a comprar pa i prendre un cafè, hem arribat a Fleix passades les 8 i mitja del matí. Com en anteriors ocasions, hem fet la ruta (PR-CV 147) en sentit invers a les agulles del rellotge, encara que Toni està obstinat que a l'inrevés és més suportable.

L'esmorzar sota la carrasca en les Juvees d'Enmig, acompanyats d'un gos que ja quasi ens reconeix, ha sigut una delícia. D'altra banda, el temps ens ha respectat: estava buidat i feia sol, però corria un vent fresc que ens alleujava bastant.

Després d'esmorzar, reprenem la sendera fins a arribar a la Font de Reinós, un bon lloc per a descansar. La sendera continua fins al barranc i torna a pujar en direcció a les Juvees de Dalt.

En l'últim tram abans d'arribar a Fleix, els bancals de cirerers a dreta i esquerra del camí són una temptació massa forta. I ha sigut arribar al cotxe i començar a beure tot el que portàvem.

Us deixe el perfil de la ruta i les fotos repartides en dos àlbums: un de persones i paisatges, i un altre de flors i plantes.